آخرین اخبار
۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲
بازدید:۱۳۵۶
صد آنلاین | خانه‌ای تاریخی در بافت تاریخی شهر کاشان به‌طور ناگهانی فرو ریخت
کد خبر : ۶۳۰۳۸

به گزارش صد آنلاین ، یک خانه تاریخی در بافت تاریخی شهر کاشان به‌طور ناگهانی فرو ریخت.

 

 

 


 تخریب بنای تاریخی

خانه‌ای تاریخی در خیابان محتشم که در بافت تاریخی شهر کاشان قرار دارد، در زمان وقوع حادثه دارای ساکن بوده است. بر اساس گزارش‌ها آسیبی به این خانواده وارد نشده است.

یکی از ساکنان این خانه  گفت:

این خانه در ابتدای دوره پهلوی اول توسط خانواده ما خریداری شد. تاریخ ساخت دقیق خانه را نمی‌دانیم اما خانه از الگوی خانه‌های تاریخی کاشان پیروی می‌کند؛ به‌صورت حیاط مرکزی و گودال باغچه ساخته شده و دارای سرداب و اتاق‌هایی دورتادور حیاط است.

او درباره حادثه رخ داده، گفت:

به نظر می‌رسد نشتی آب از خانه همسایه منجر به سست شدن ستون اصلی خانه و در نهایت باعث ریزش خانه شده است.
یک خانه تاریخی در کاشان فرو ریخت | خاطراتی که خاک شد
ساکن خانه تاریخی درباره محل قرارگیری این بنا در شهر کاشان گفت:

این خانه در بافت تاریخی شهر کاشان قرار داد و سراسر کوچه خانه‌های قدیمی است. خانه‌ای که آب از آن نشت کرده، خالی از سکنه بوده و ساکنان خانه ما نیز اطلاعی از نم کشیدن ستون نداشتند.

او با ابراز تاسف بابت از بین رفتن خاطرات خانوادگی خود گفت:

این خانه همواره محل سکونت خانواده ما بود. متاسفانه در این حادثه بنا آسیب جدی دیده است، ساکنان آسیبی ندیدند اما خانه دیگر قابل استفاده نیست.

گفتنی است نشت آب و رطوبت در بناهای تاریخی زیادی تاکنون منجر به تخریب آن‌ها شده است. در حالی که وزارت میراث فرهنگی بودجه و توان لازم برای رسیدگی به بناهای تاریخی تحت مالکیت خصوصی را ندارد که به نظر می‌رسد تنها با برگزاری کلاس‌ها و جلسات توجیه مالکان و ساکنان بافت‌های تاریخی امکان جلوگیری از حوادث مشابه وجود دارد.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها